verkocht onder voorbehoud

Bouwjaar
1906
SCROLL
In één van de oudste straten van Nijkerk, die zelfs nog ouder dan de Grote Kerk is, staat dit charmante woonhuis met meer ruimte dan de buitenzijde doet vermoeden. Ooit was in deze straat een ‘gasthuis’ gevestigd waar zieken, bejaarden en vermoeide pelgrims werden opgevangen. Nu is het een sfeervolle eenrichtingsstraat met woningen en enkele winkels. De woning op nummer 7 is een Gemeentelijk monument, gebouwd in 1906. Op de begane grond zijn de woonkamer en halfopen keuken, die samen bijna 11 meter lang zijn. De eerste verdieping biedt ruimte aan twee slaapkamers, de badkamer en een aparte toiletruimte. Verrassend is de ruime zolder, met de mogelijkheid om een extra (slaap)kamer te realiseren.

Indeling:

Begane grond:
De prachtige voordeur met glas in lood bovenraam geeft toegang tot de hal, met de meterkast en ruimte voor een kapstok. Vervolgens loop je de woonkamer in, die slim is ingedeeld met een zit- en een eetgedeelte. Bij het zitgedeelte is een schouw met open haard en het hoge plafond versterkt het gevoel van ruimte.
In de keuken staat een dubbele wandopstelling, met het spoelgedeelte aan de rechterzijde en het kookgedeelte aan de linkerzijde. Het gasfornuis met oven, de afzuigkap en de koel-/vriescombinatie blijven achter. Sfeermaker is de fraaie, houten vloer die ook in de woonkamer ligt.

Eerste verdieping:
Vanaf de overloop zijn twee slaapkamers, de badkamer en een aparte toiletruimte te bereiken. Aan de voorzijde is de sfeervolle hoofdslaapkamer en de slaapkamer aan de achterzijde wordt nu als kleedruimte gebruikt. De houten vloer is, net als de houten wanden en het stucwerk, wit geschilderd.
De badkamer, met witte en donkergrijze tegels, is ingedeeld met een ruime douche en een houten wastafelmeubel. Naast de badkamer is de separate toiletruimte met fonteintje, uitgevoerd in dezelfde stijl.

Zolder:
In de hoofdslaapkamer is een vlizotrap naar de zolder, met een groot dakraam en een hoge nok. Deze ruimte, met verwarming, is in gebruik als berging. Gezien de ruimte is het mogelijk om een extra slaapkamer of een werk-/studeerkamer te realiseren.

Tuin:
Vanuit de keuken loop je de stadstuin in, met mooie bestrating en een houten berging. In de tuin is genoeg ruimte voor een lange tafel, waar je met vrienden familie kunt borrelen en eten.

Bijzonderheden:

Warm water
Cv ketel
CV ketel
Bosch (gas gestookt combiketel uit , eigendom)

Kadastrale gegevens

Perceelnaam